top of page

פרימחול

עלון מקוון למורות ומורים למחול

גליון 2 | אדר תשפ"א, פברואר 2021  

דבר המפמ"ר

רכזים, מורים ועמיתים יקרים,

"משנכנס אדר מרבין בשמחה" (תענית כט)

השבוע נחגג חג הפורים והשמחה תגיע גם תגיע בריקוד וביצירה.

לריקוד מקום מרכזי בחסידות. בכל טיש (שולחן) פורים נרקד בחסידות

"ריקוד ונהפוך הוא" (ביידיש: ונהפוך הוא טאנץ). בעת קראת הפסוק:

"ביום אשר שיברו אויבי היהודים לשלוט בהם, ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם" (מגילת אסתר ט' 1)

כאשר מגיעים לצמד המילים "ונהפוך הוא" הופכים הרוקדים את הקפוטות שלהם לצד השני, תוך כדי ריקוד וממשיכים וחוזרים על הפעולה הזו.

היפוך זה המתואר במגילה, לטעמי מזכיר את אחריות בעל הכח הן ביחס של אדם לאדם והן ביחס של אדם למקום. בנוסף מזכיר ההיפוך ששינוי פרספקטיבה יגלה נדבך נוסף, שעלול להיות משמעותי בהבנת סיטואציה, אמפטיה, חשיבה יצירתית, ויסייע בקבלת החלטות.

בראי התקופה "ערב עבודות נבחרות" יתקיים במסגרת "ונהפוך הוא". מערב ובו מופע ותחרות לבוקר של סדנאות. מקהל שרובו צופה לקהל משתתף. מעבודות מצטיינות לתמונות בתערוכה. כל תלמידיכם מוזמנים. פרטים מדויקים ימסרו בהמשך.

הבגרויות המעשיות יצאו לדרך חרף קשיים אדירים, סימן דרך משמעותי, שמביא באופן מובהק את מקצועיותכם ומסירותכם לתלמידים, להוריהם, לחינוך ולמקצוע ועל כך חשוב להודות לכם!

אאחל לתלמידיכם בשמי ובשם הצוות הצלחה בבגרות במחול, וברוח ההיפוך, שנצליח לרומם רוחם ולהשיב להם את חדוות הריקוד לו התמסרו שנים רבות.

בהזדמנות זו, אזכיר כי מועד הגשת סרטוני הרסיטל והחלק המעשי של עבודות הגמר נדחה ל-29.4.

תודה והוקרה גדולה למורים שממשיכים להצטלם במסגרת מערכת השידורים הלאומית. בשלב זה עומדים לרשותכם שיעורים מעשיים ותאורטיים נוספים במאגר ההקלטות, כל שיעור מלווה במצגת לשימושכם. פירוט חלק מהשיעורים החדשים מופיע בגיליון זה בחומרי ההוראה.

תודה לכל המורים בקבוצות הוואטס-אפ המתרחבות, שיוצרות ומשקפות קהילה מקצועית דינאמית ומעודכנת אשר חולקת רעיונות נהדרים ללמידה מרחוק.

כוחה של הקהילה מורגש היטב גם בהשתלמות המעשית חלק ב' שיצאה לדרך והתמלאה במהירות שיא. תודה מיוחדת לאילנה דנגור על שותפות מקצועית והובלת ההשתלמות. כולכם מוזמנים להשתלמויות נוספות שהובנו מתוך הצורך שעולה מכם: הכוורת למורי היסודי, השתלמות גופ-נפש, הכלה ושילוב במחול ושילוב סרטונים במחול.

תודה ענקית לצוות מדריכות הפיקוח המסור, הססגוני והצבעוני ששוקד, מסייע, תומך, עוזר, מוביל ומתכלל וממשיך קדימה כל העת בחיוך ובאנרגיה.

מאחלת לכולכם לחגוג "הכל להיפך" (Topsy Turvy) כבחג השוטים  רווי הליצנים,

חג פורים שמח ומבדח,

שלכם,

הילה

 

הילה קובריגרו פנחסי

מפמ"ר מחול

אגף א' אמנויות 

המזכירות הפדגוגית

bottom of page