top of page
ברכות! ברכות! ברכות!
ברכות על זכייתכן.ם במקום הראשון עם היצירה כתרים בקטגוריית ה"וידיאודאנס" בתחרות "קליפ צעיר" ע"ש אורי סונין ז"ל, בחסות משרד החינוך- אגף האמנויות, עיריית ת"א וסינטמק תל אביב. היצירה כתרים היא פרי עבודה משותפת של צוות מגמת המחול "תיכון חדרה" בריכוזה של איוית ליבנה: עינב פישר, נעמה ערבה ואופיר פרג'ון רכז מגמת התקשורת יחד עם אפרים רזילוב- בוגר המגמה.
WhatsApp Image 2022-01-11 at 1.49.00 PM.jpeg
 סיכום מפגש צוות הדרכה מגמת מחול
מאולפנת צביה כוכב יעקב

מאת: יעל דוכנוב רכזת המגמה
חג האורים לא סתם כך נקרא. הרי הוא חג של אור בכל איש, אישה. ילד וילדה! ראינו בכך הזדמנות לראות את האור שבאחר, ועל התהליך התנועתי נספר.... במסגרת ההתנסות המעשית של תלמידות מגמת המחול יצאנו להדריך בבית ספר יסודי. נפגשנו פעמיים עם התלמידות.
רקדנו יחד , נהנינו ותוכן חשוב בזכות התנועה יצקנו.
בכיתה ג- ראינו את האור לעומת החושך ויצרנו תנועה שלתוך הריקוד נכנסה. מצאנו תכונות שאנחנו מעריכות ואוהבות אצל אנשים שסביבנו, ובקבוצות את התכונות ביטאנו.
בכיתה ד- עבדנו על לראות את האור שהאחר נותן לנו ואותו להאיר. ראינו את האור שהאנשים הקרובים אלינו נותנים לנו- הבנות יצרו קטע תנועתי שמראה את האור שנותנים להן ואחר כך עברנו לאור של כל הכיתה החבורה
ולבסוף כל בת קיבלה דף שחברותיה כתבו לה עם התכונות שהיא מאירה לכיתה.
ובכיתה ה- פתחנו בלהגיד תכונה טובה- אור על אדם ספציפי קרוב. אחר כך פיתחנו והעברנו את התכונה לגוף שלנו, יצרנו תנועה בהשראת התכונה שיש באחר! אותה תנועה, לריקוד שאתן תראו,  נכנסה.
הריקוד שיצרנו מלא אור ואהבה! והכי חשוב- תנועות שהגיעו מתוך רגש וחשיבה.. 
מאחלות לכן חנוכה של ראיית האור באחר. 
את הגאולה כך נזרז ונמהר... 
ובנוסף- הזדמנות מצויינת לומר תודה! למנהל בית הספר, צוות המורות והבנות היקרות! שפתחתם בפינינו שערים! ועל שיתוף פעולה מדהים!
האינסטגרם בחיי מגמת המחול
"בגין אילת"

מאת: תכלת כאון רכזת המגמה
המדיה החברתית על כל גווניה ורבדיה הובילה למהפכה בתחום שיתוף המידע, תחושת השייכות, שיתופי פעולה והיכולת ללמוד וללמד מכל מקום בכל תחום ללא מגבלת זמן ומקום.
אצלינו בעולם המחול, האינסטגרם הוא דוגמה אחת מיני רבות לפלטפורמה שהופכת את מגוון הדעות, היצירות, המחלוקות, והתנועות לכר פורה לריענון וחדשנות.
כפר מחול גלובאלי אחד, שלתוכו מתנקזת הפעילות העניפה של כל החברים בה, והופכת אותנו, לא רק כפרטים הנאבקים על מקומם בעולם, אלא כקבוצה המפרה את חבריה להצלחה משותפת.
תוכנית הנראות של מגמת המחול בגין אילת:
1. פתיחת חשבון עסקי למגמה
2. נציגה עד שתי נציגות מכל כיתה שאחראית לתכנים של כיתתה. 
3. אישור פרסום וחתימה על ידי ההורים.
4. חוקים שנקבעו עם התלמידות בנוגע לתכנים.
5. פוסט- טיולים, סיורים, הופעות וכו
סטורי- הוואי כיתתי, ימי הולדת, אתגרים של הפיקוח ועוד.
תכלת 1.JPG
תכלת 2.JPG
מפגש מקצועי משותף
מגמת המחול תיכון חדרה
מתארחת במגמת המחול
עירוני א' תל אביב

מאת: איוית ליבנה רכזת המגמה בתיכון חדרה

בחודש שעבר, מגמת המחול של תיכון חדרה  התארחה במגמת המחול של עירוני א' תל אביב בריכוזה של דלית הרמתי והתקיים מפגש מקצועי משותף בין תלמידי שתי מגמות שונות הממוקמות במרחק זו מזו. המטרה הייתה לצאת מכותלי ביה"ס בו רגילות התלמידות לרקוד בכדי להכיר תלמידות.ים הרוקדות.ים בבית ספר לאומנויות. לשמוע מהן הציפיות מהן.ם מצוות ההוראה ומצד התלמידות.ים להבין מה הרצונות והשאיפות שלהם בעולם המחול.

בחלק הראשון של המפגש השתתפו תלמידות.ים משתי המגמות בסדנת קומפוזיציה של הכוריאוגרפית ריצ'ל ארדוס. המפגש התקיים בסטודיו של נועה דר ומטרתו היתה ליצור חיבור והכרות תוך כדי משימות תנועה. 

לאחר מכן, תלמידי י"ב של מגמת המחול בעירוני א' הציגו את שיעורי ההיבחנות המעשית שלהן.ם: שיעור הבלט קלאסי בהוראת לי ארבל ושיעור המחול מודרני בהוראת דלית הרמתי . 

בסיום ההרצה התלמידות.ים יצרו מעגל  שיח מפרה ומחזק על תהליך העבודה בתקופת הקורונה: הקשיים איתם התמודדו והחוויות החדשות והמלמדות שחוו במהלכה. מעבר לחוויה המהנה של הריקוד המשותף במהלך היום, הן.ם נכחו לגלות שהם מתמודדים עם אותם אתגרים והמשותף להן.ם הן האהבה והמסירות לתחום המחול. התלמידים משתי המגמות דיברו בפתיחות וחיזקו אחד את השנייה והביעו רצון להמשיך ולהעמיק בהיכרות ובהחלט יצאנו עם טעם של עוד...

המפגש היה מוצלח מכל ההיבטים: המקצועיים, הרגשיים והחברתיים. קיבלנו חיזוק הלכה למעשה לחשיבות מפגשים שכאלה בין תלמידי מגמות מחול שונות. 

המסקנות של צוותי ושלי מהמפגש הן שהוא העלה את המוטיבציה שלרגע אבדה בתקופה ובהחלט נקיים מפגשים נוספים דומים בעתיד. תודתי לדלית הרמתי על שיתוף הפעולה החם והאירוח לעילא ולעילא.

בתקווה לעוד מפגשים מפרים...

WhatsApp Image 2022-01-11 at 11.27.21 AM.jpeg
WhatsApp Image 2022-01-11 at 11.27.22 AM.jpeg
WhatsApp Image 2022-01-11 at 11.27.21 AM (1).jpeg
bottom of page